Jep. Mä taidan olla tyypillinen epäonnistuja. Siis laihduttamisen saralla. Suureen ääneen kerron miten nyt onnistun ja sitten taas motivaatio laskee kuin lehmän häntä. Niin kävi taas.

Ajattelin kuitenkin nyt vaan kertakaikkiaan onnistua. Mulla vuodenvaihde on aina semmoista ajatusjumppaa. Mietin ja punnitsen asioita monelta kantilta. Mietin kulunutta vuotta ja ennustan tulevaa. Viime vuonna tunsin olevani valmis luopumaan tupakasta. Hyvästelin sen tupakoivan minän ja otin tilalle uuden, savuttoman persoonan. Nyt olen päättänyt hyvästellä lihava-minäni ja ottaa tilalle normaalipainoisen persoonan.

Tällä kertaa mieskin on mukana. Hän on päässyt myös salakavalasti keräämään massaa ympärilleen. Siis vaikka liikkuukin kovasti. Paitsi että nyt liikkuminen on kyllä jäänyt vähemmälle ja ilmeisesti se just on lisännyt sitten sitä massaa. Ihan takuulla miehestä on apua ja tukea.

Ostin alennusmyynneistä sauvat ja nyt ollaan käyty pari kertaa kävelyllä miehen kanssa. Silleen tosi painajaismaisesti, eli tuulipuvut päällä, minä sauvojen kanssa ja mies lykkien vaunuja. Koira on kulkenut tietty myös vierellä. Nauroinkin miehelle että me ollaan mun teinivuosien painajainen. Ja musta ei koskaan pitänyt tulla tuulipukupuolisoa...no, nyt se ei kyllä haittaa vaan on aika mukavaa :).

Tänään on saldona 2 päivää ilman karkkia. Itse asiassa 2 päivää täysin ilman sokeria kun nyt tarkemmin mietin. Tarkoitus on ottaa nyt alkuun kolmen kuukauden rajumpi spurtti ja siitä rauhoittaa semmoiseen maltilliseen ja järkevään laihdutukseen. Mulla on ajatuksena maanantaista alkaen alkaa sovittaa semmoista kivikausidieettiä. Lyhyesti selitettynä se on vähän kuin karppaamista, mutta kuitenkin enemmän hyvillä rasvoilla. Eli turhia hiilareita vältellään, mutta silti voi ja muut tyydyttyneet rasvat on pannassa. Pitää tutustua aiheeseen paremmin huomenna.

Yksi murhe: noissa kokovartalokuvissani olevat housut on äitiyshousut. Ja niitä pidin sen verran ahkeraan että ne alkoivat saumoista ratkeilla. Kahdesti kursin housut kokoon, mutta kolmannella kerralla kyrpiinnyin ja revin housut saumoistaan auki. Että nyt mun kai tarvis keksiä jotkut toiset vaatteet joissa sitten kuvautan itseni. Mies ehdotti että ihan alusvaatteisillaan, mutta siihen musta ei sentään ole :D