Valittelin eilen yhdellä toisella foorumilla miten turhauttavaa kun paino taas jumittaa. Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää että yksi syy on takuulla pikkusiskoni vierailu avomiehensä kanssa meillä viikonloppuna. Tuli grillattua ja syötyä sipsejä ja vaikka mitä. Aivan liian paljon herkuttelua. Ja kun se jäi vielä päälle ja tuli syötyä eilen ja toissapäivänäkin vielä vähemmän terveellisesti.

Mutta tuota viikonlopun (ja alkuviikonkin) repsahdusta lukuunottamattakin jokin mättää. Ja olen tullut siihen lopputulokseen että ongelma on nyt itseni huijaaminen. Syön mukamas terveellisesti, mutta jotenkin salakavalasti kuitenkin väärin. Jokin täytyy tosiaan olla ruokavaliossani pielessä kun ei taaskaan sen paremmin tuloksia tule.

Tähän asti olen luullut että riittää kun lisään liikuntaa ja syön karkkia paljon vähemmän kuin ennen. Nyt olen kuitenkin siinä pisteessä että pakko myöntää ettei se toimi niin. Ihan väkisin on laitettava ruokavaliota tiukempaan syyniin, vaikka en yhtään mitään kuureja haluaisikaan. Tätä vauhtia laihiksessa menee kuitenkin varmaan 5 vuotta ja mulla ei riitä siihen kärsivällisyys.

Koitan siis alkaa pitämään tänne taas ruokapäiväkirjaa ja kirjata rehellisesti kaikki syömiseni. Ja toivon samalla että tämä toimii myös niinpäin ettei mielellään edes söisi niin kauheasti sitä epäterveellistä kun se kerran pitää kirjata tänne.

Eli jatkossa täältä saa lukea myös mun suupalat :D