Ensinnäkin: En tiedä minkä verran tätä blogiani käydään lukemassa, mutta silti tunnen olevani anteeksipyynnön velkaa. Siis siksi että olen tätä blogia päivitellyt sangen laiskanpuoleisesti taas lähiaikoina. Syyt ovat tässä: ensinnäkin motivaation kanssa on tosiaan vaihteeksi ollut ongelmia, eli paino on junnannut paikoillaan eikä siinä ole paljon kommentoimista. Toisekseen mä olen ollut sangen kyllästynyt lähiaikoina koko tietokoneeseen. Menee monta päivää niin etten edes avaa koko masiinaa ja jos avaan, niin käyn nopeasti lukemassa sähköpostit jne. Aikaa menee nyt hurjasti esikoisen harrastuksiin kuskaamiseen, tontilla touhuamiseen (tänään saapui talopaketti) ja arjen pyörittämiseen. Tietokoneella olemiseen on sangen vähänlaisesti edes aikaa ja se on vasta näin yömyöhään. Olen siis pahoillani jos joku seuraa tätä ja ihmettelee missä uusin postaus aina viipyy. En lupaa parantaa tapojani, mutta aina voin yrittää :).

Sitten: Aloitin tänään älyttömän "kuurin". Eli kuukauden ajan olen syömättä karkkia ja ruoka on kasvisruokaa. Olen tällä keinolla tiputtanut aiemmin huimasti painoa, mutta nyt oli suunnitelmissani vältellä kaikkia älyttömyyksiä joiden jälkeen ehkä repsahtelee taas urakalla. Nyt on kuitenkin tilanne se, että painoa on vain saatava alas. Marraskuu ja Pinkin keikka tulee huimaa vauhtia ja mun on kertakaikkiaan pakko painaa silloin alle 90 kg. Se on nyt mulle pakkomielle, kuten aiemmin oli tuo satasen rikkoutuminen. Mietin että kun paino alkaa kasilla (vaikka sitten 89,9 kg), niin olen päässyt yli puoleenväliin. Tiputettuja kiloja on silloin 20 ja yli, jäljellä olevia 15 (tai mielellään toki vielä enemmän tiputtaisin, mutta tavoite on ensin olla normaalipainon ylärajalla). Joten koitan nyt tätä "dieettiä". Tuo karkkihan mulla edelleen on se kompastuskivi ja olen sitä aiemminkin koittanut lopettaa. Nyt on kuitenkin fiilis se, että muuta vaihtoehtoa ei edes ole. Kirjasin tänään päivät kalenteriin ja etenen nyt päivä kerrallaan karkittomuutta ja kasvissyöntiä. Olen siihen pystynyt aiemminkin ja hitto vie pystyn nytkin!

Kävin myös hakemassa appivanhempien luota juoksurattaat. Tarkoitus olisi hyödyntää esikoisen harkka-ajat lenkkeilyyn kuopuksen kanssa. Eli ke, to ja su olisi lenkkipäiviä, lisäksi perjantaisin on salibändytreenit. Siis omat. Ilmoittauduin naisporukkaan pelaamaan ja ylihuomenna on kolmas treenikerta :). Tiistaisinkin esikoinen harrastaa, mutta silloin hänellä on aina peli ja hän haluaa tietenkin meidän vanhempien seisovan silloin kentän laidalla kannustamassa.

Viime viikolla sattui pari pettymystä, jotka omalta osaltaan myöskin lisäsi haluani saada vihdoin aikaan jotain muutoksia. ja lisää tiputettuja kiloja. Olen nyt saanut enemmän kuin paljon kuulla siitä että olen laihtunut. Toki se on ihanaa kuultavaa, mutta samalla mulle ilmeisesti pinttyi päähän ajatus että olen nyt sangen hyvänkokoinen...lähes 30 kg ylipainoisena!!! No, yksi paikallislehti oli katsomassa meidän naisten treenejä heti ekalla kertaa (me kun ollaan ihan virallisesti tämän asuinpaikkakuntani naisjoukkue :D ) ja julkaisi sitten kuvan jossa pelitilanteessa olen minä selkäpäin kameraan, kumarassa asennossa ottamassa palloa vastustajalta. Ja voi kauhistus sitä kuvaa!!! Vasta sen nähtyäni ymmärsin olevani edelleen TODELLA iso ja että mulla on TODELLA pitkä matka normaalipainoon ja kokoon. Nätisti sanottuna kuvassa pyllisti valas, hyi hemmetti!

Toinen takaisku ajoittui viikonlopulle. Olen tännekin linkittänyt kuvan alkukesästä kun oltiin menossa kummipoikamme ristiäisiin. Mulla on kuvassa mustavalkoinen mekko ja turkoosi huivi. Jo silloin (ja myöhemminkin) suunnittelin jossain vaiheessa että pyydän miestä ottamaan musta kuvan sama asu päällä ja samalta etäisyydeltä kuin viimeksi. No, nyt mulla oli sitten lauantaina sama asu (oltiin häihin menossa) ja pyysin miestä ottamaan kuvan. En ole kuvia siirtänyt vielä koneelle, mutta ainakin kameran näytöstä päätellen muutosta on tapahtunut...ei yhtään!!! Siis alkukesästä syyskuulle!!!! No juu, se muutos kyllä että tässä uudessa kuvassa mulla on vielä paplarit päässä ja meikkikin on laittamatta :D :D.

Ymmärrän että kiloja pitää tiputtaa maltillisesti, mutta kilo kuukaudessa on kyllä liian vähän!!!

 

Että juu, nyt sitten syödään kasvissapuskaa ja ollaan karkkilakossa :D. Tänään söin ruoaksi tomaattikastiketta ja täysjyväriisiä. Ja kaupasta bongasin reseptivihkosen jossa oli hyviä ohjeita. Kyllä tää tästä taas :)